Koronka do św. Barbary

(Koronka do św. Barbary składa się z krzyżyka, za nim są trzy duże białe paciorki, następnie metalowe łączenie w postaci kielicha, a obok medalik z wizerunkiem Świętej. Za nim jest czternaście połączonych na okrągło czerwonych paciorków).

Rozpoczynamy znakiem krzyża:
W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku:
Wierzę w Boga

Na medaliku ze św. Barbarą:
Święta Barbaro, dziewico i męczennico, Tobie powierzam całe moje życie, ciało i duszę, w każdej chwili, teraz i przy końcu moich dni. Przyjdź mi z pomocą. Dopomóż otrzymać Komunię Świętą w ostatniej chwili mego życia. Amen.

Na pierwszym dużym paciorku:
Przyjdź, Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych i zapal w nich ogień mojej miłości. Ześlij Ducha Twego, Panie, a powstanie życie. I odnowisz oblicze ziemi. Amen.

Na drugim dużym paciorku:
O mój Jezu, przebacz nam nasze grzechy, zachowaj nas od ognia piekielnego, zaprowadź wszystkie dusze do nieba i dopomóż szczególnie tym, którzy najbardziej potrzebują Twojego miłosierdzia.

Na trzecim dużym paciorku:
Ojcze nasz

Na kielichu z Hostią Świętą
Trójco Przenajświętsza, uwielbiam Cię! Mój Boże, mój Boże, kocham Cię w Najświętszym Sakramencie.

Na 14 małych paciorkach:
Zdrowaś Maryjo

za: E. Michniowska-Addario, Święta Barbara, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz