Barbaro święta, perło Jezusowa

Barbaro święta, perło Jezusowa,
ścieżkę do nieba wskazać nam gotowa,
wierna przy śmierci
patronko smutnemu,
konającemu.

Spraw, by mój Jezus był zbawieniem moim
w życiu i zgonie, tak jako był Twoim.
Niechaj mnie w niebie
przy Twojej pomocy
z sobą zjednoczy.

Twój i mój Jezus w świętym sakramencie
niech mnie nakarmi w ostatnim momencie.
Ostatnie słowo 
"Jezus" niechaj skruszy
wroga mej duszy.

W ranach najsłodszych, w męce Jego drogiej
uchroń mnie, Panno, od szatańskiej trwogi,
abym umierał pewny Twej obrony,
nieustraszony.

Komuż bezpieczniej duszę swą polecę
jak Tobie? A Ty Jezusowi w ręce
oddaj ją świętą,
drogo zapłaconą,
krwią odkupioną.

za: E. Michniowska-Addario, Święta Barbara, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz