Każdy górnik Ciebie zna

Każdy górnik Ciebie zna,
patronko Barbaro,
bo opiekę w Tobie ma.
Więc Cię prosi z wiarą:

Wspieraj mnie, ochroń mnie,
wiary pomoc podaj,
bym przez wszystkie noce, dnie
chwalił Pana Boga.

Strzeż mej pracy w zwykłe dnie,
trud mnie nie przestrasza,
lecz niedziela, każdy wie,
jest Boża i nasza.

Wspieraj mnie, ochroń mnie,
wiary pomoc podaj,
bym przez wszystkie noce, dnie
chwalił Pana Boga.

Rodzin naszych dobra strzeż,
zgody i miłości.
Dzieci w swą opiekę bierz,
uchroń je od złości.

Wspieraj mnie, ochroń mnie,
wiary pomoc podaj,
bym przez wszystkie noce, dnie
chwalił Pana Boga.

A gdy przyjdzie życia kres,
o, Barbaro święta,
pomóż z Bogiem spotkać się
w chwale niepojętej.

Wspieraj mnie, ochroń mnie,
wiary pomoc podaj,
bym przez wszystkie noce, dnie
chwalił Pana Boga.

za: E. Michniowska-Addario, Święta Barbara, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2017.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz